Op het goede spoor met een traject

Voel je goed in je vel voor de rest van je leven

Jarenlange gewoontes verander je niet zomaar. Door te kiezen voor een traject raak je gewoon aan een gezonde levensstijl.

Je leert anders eten met de focus op lekker eten. Met kleine ingrepen in je voeding kan je vaak grote resultaten bereiken.

Aan het einde van elk traject weet je waarom je bepaalde voedingskeuzes maakt. Indien je begeleid wordt door een diëtist boek je meer succes in het veranderen van je levensstijl.
Door de tips en de begeleiding van de diëtist leer je hoe je veranderingen in je voeding blijvend kunt maken. Zodat de resultaten ook blijvend zijn.

Investeer in jezelf

Om je hierbij te helpen, kan je kiezen uit 2 trajecten. Door een traject te volgen investeer je in je gezondheid. Een gezonde levensstijl is een rendabele investering doordat je aan preventie doet. Voorkomen is nog altijd beter dan genezen!

Mini- of maxitraject

Het minitraject bestaat uit 8 consultaties en vraagt een investering van 34 euro per consultatie (totaal 275 euro).

Het maxitraject bestaat uit 15 consultaties. Hier investeer je 31,5 euro per consultatie (totaal 475 euro).

Sommige ziekenfondsen betalen een deel van deze investering terug.

Het minitraject doorloop je in ongeveer 5 maanden. Voor het maxitraject gaan we bijna een jaar samen aan de slag. Uiteraard hoef je niet wekelijks te komen. We spreiden de consultaties in de loop van het traject. In de beginperiode kom je vaker. Na enkele consultaties heb je een aantal vaardigheden ontwikkeld en heb je meer inzicht in je voeding. Dan laten we meer tijd tussen de consultaties

Inhoud van de trajecten

Elk traject start met een kennismakingsgesprek van anderhalf uur. Zo maak ik kennis met jouw voedingsgewoonten en -voorkeuren. Het is immers niet de bedoeling om dingen te “verbieden”. De bedoeling is dat je alles kan blijven eten, op een gebalanceerde manier. Je kan zeker eens frietjes eten of pizza of een gebakje. En een chocolaatje bij de koffie is niet verboden. Een pintje tijdens het weekend moet kunnen.

Tijdens de tweede consultatie geef ik je een startschema mee. Zo krijg je alvast een idee van hoe je voeding er lekker en gezond kan uitzien.

Dit startschema vormt de basis voor de opvolgconsultaties. Dan diepen we verder uit hoe je je voeding samenstelt. We kijken ook steeds naar jouw situatie en houden rekening met speciale voedingsbehoeften bij ziekte, zwangerschap, herstel na ziekte….

Thema’s die aan bod kunnen komen zijn:

  • Energie uit voeding. Hoe tank ik de juiste brandstof?
  • Van ontbijten word je slank.
  • Beleg in brood voor een maximaal rendement.
  • Vezels: compost voor je darmen.
  • De warme maaltijd: alle goede dingen bestaan uit drie.
  • Het tussendoortje: van a(nanas) tot z(uivel).
  • Een menu per week: de voordelen van het weekmenu.
  • Tourneé generale: de ene drank is de andere niet.
  • Suiker en suikers: een wereld van verschil.
  • Dieethypes: mooi maar meedogenloos!
  • Gids voor genieten op restaurant.
  • Feestdagen: blijf op gewicht tussen nieuwjaar en kerstmis.
  • De kleine lettertjes: de valkuilen van de ingrediëntenlijst.